Χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, ο δικός μας πια -μόνιμος πλέον συνεργάτης του site- Γιάννης Παρθένιος, συγγραφέας του μυθιστορήματος “CIA: Επιχείρηση Παράκελσος” και επί δεκαετίες επαγγελματίας του marketing άνοιξε το δρόμο για μια νέα μορφή επικοινωνίας των βιβλίων. Δεν μπορούμε να πάρουμε όρκο ότι αποτελεί παγκόσμια πρωτιά -πολύ πιθανό πάντως- αλλά σίγουρα η υιοθεσία της παραγωγής κινηματογραφικού trailer για την προώθηση του βιβλίου του αποτελεί ένα νέο τρόπο διαφήμισης αυτού του τύπου προϊόντων. Ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για ένα μοναδικό τρόπο επικοινωνίας πολλών βιβλίων που αλλιώς περιγράφεις το περιεχόμενο τους με ένα απλό δελτίο τύπου και σίγουρα αλλιώς με ένα εργαλείο που σου προσφέρει ήχο και εικόνα με αποτέλεσμα να δημιουργείς πάνω στην πλοκή, την ατμόσφαιρα ή ακόμη και τα συναισθήματα που σου βγάζει το κείμενο.
Η όλη παραγωγή -μικρού έως ελάχιστου budget, λόγω της ελληνικής αγοράς του βιβλίου και των περιορισμών που επιβάλει- απαιτεί πολύ λίγα χρήματα για την αγορά των απαραίτητων δικαιωμάτων και σίγουρα όμως εξαιρετικό κέφι, φαντασία και δημιουργικότητα, ώστε να φτάσεις στο ομολογουμένως επαγγελματικό, χολλυγουντιανού τύπου trailer που αναντίρρητα πλησίασε ο Γιάννης Παρθένιος. Τον ρωτήσαμε “πόσο εύκολο είναι για κάποιον να δημιουργήσει κάτι τέτοιο;” -Η μόνη “δυσκολία” -ας το πούμε έτσι- είναι να αποκτήσεις ένα Apple κι έπειτα όλα είναι παιγνιδάκι αρκεί να έχεις βασικές γνώσεις design. Θα μπορούσα να πω ότι μια απλή αισθητική και ελάχιστες γνώσεις μαζί με το hardware, αλλά και το λογισμικό της Apple που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα επαγγελματικά προγράμματα, σου ανοίγουν το δρόμο για μια πολύ “καλή δουλειά” που θα προωθήσει τέλεια το βιβλίο σου ή και οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή.
Βέβαια ο Γιάννης σίγουρα μας απάντησε αρκετά σεμνά γιατί και μόνο αν κρίνουμε από τον ήχο του trailer, μάλλον χρειάζονται και κάπως πιο ¨προχωρημένες” γνώσεις. Απ’ ότι μάθαμε, η WEBVC (κατά το TVC) καμπάνια του βιβλίου όπως την ονομάζει, ξεκίνησε με ένα γενικό trailer του βιβλίου και τώρα περνάει με εκδόσεις τις οποίες ονομάζει με κολεγιακή λογική 101,102 κλ.π. σε μικρότερα trailer που σαν teaser θα δίνουν “σταγόνες” της πλοκής και της ιστορίας του μυθιστορήματος. Η όλη καμπάνια έρχεται και κουμπώνει με μια εξίσου επιτυχημένη, δημιουργική και πρωτόγνωρη για την ελληνικά αγορά βιβλίου επικοινωνιακή πλατφόρμα που απαρτίζεται από πολύ “αμερικάνικες” διαφημίσεις στο facebook, στις οποίες για πρώτη φορά αντί να εμφανίζεται ένα ξερό εξώφυλλο και 2-3 λέξεις για την πλοκή, το visual έρχεται και δημιουργεί συναίσθημα πάνω στην πλοκή. Ανεξάρτητα από την εμπορική επιτυχία του βιβλίου, σίγουρα ο δρόμος που ανοίγει ο Γιάννης Παρθένιος με το trailer είναι μια τεράστια επιτυχία για βραβείο. Ίσως και παγκόσμιο…