Συνήθειες, απροσεξίες και απειρία, πολλές φορές κόβουν χρόνια από το αμάξι μας, χωρίς να το πάρουμε είδηση. Δες 8 περιπτώσεις που όλοι την «πατάμε» και προσπάθησε να διορθώσεις όσα περισσότερα από αυτά τα λάθη μπορείς.
Μην αφήνεις να ανάβει το λαμπάκι καυσίμου, ή εάν είναι εφικτό, μην αφήνεις την στάθμη να πέσει κάτω από την κατώτατη ένδειξη. Τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν είναι δύο και εξίσου σημαντικά. Αρχικά, όταν η αντλία της βενζίνης δεν περιβάλλεται από επαρκή ποσότητα καυσίμου, ανεβάζει αρκετή θερμοκρασία με αποτέλεσμα να μειώνεται αισθητά η διάρκεια ζωής της. Ακόμη, επειδή δυστυχώς κανέναν καύσιμο δεν είναι 100% καθαρό ( μπορεί να περιέχει άχρηστα μικροσωματίδια), σε περίπτωση που έχετε εξαντλήσει τα αποθέματα υγρού καυσίμου στο ρεζερβουάρ, η αντλία θα τραβήξει τα πιο βαριά «σκουπίδια» που έχουν κάτσει στον πυθμένα. Μετά, αρχίζουν τα «σκορτσαρίσματα» και οι άλλες βλάβες που δεν ξέρει κανείς σε τι κόστος θα καταλήξουν εφόσον φτάσουν στη μηχανή. Γιατί να το διακινδυνεύεις λοιπόν; Αφού αργά ή γρήγορα θα ξαναφουλάρεις.
2. Το φορτώνεις σαν κάρο;
Κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα και κάθε κινούμενο μέρος επηρεάζεται αρνητικά από την υπερφόρτωση. Μην ξεπερνάτε τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, αφού με αυτόν τον τρόπο και αυξάνεται εντυπωσιακά η κατανάλωση και το αυτοκίνητο επιβαρύνεται. Ακόμα και το φόρτωμα της εταζέρας είναι πηγή προβλημάτων, αφού θα κρεμάσεις και θα παρασύρει στην καταστροφή και τα αμορτισέρ στήριξης της πίσω πόρτας.
3. Έχεις «βαφτίσει» όλα τα πεζοδρόμια;
Εντάξει, όλες τις λακκούβες δεν γίνεται να τις αποφύγουμε, πόσο μάλλον στην Ελλάδα, που οι δρόμοι θυμίζουν τον γνωστό «ναρκαλιευτή». Απόφυγε όσες περισσότερες μπορείς, χωρίς φυσικά να θέσεις σε κίνδυνο κανέναν οδηγό. Αυτό που οφείλεις να εξαλείψεις, είναι η στενή σχέση με το πεζοδρόμιο. Η σύναψη τόσο στενών επαφών με τα πεζοδρόμια, υπόσχεται ζημιές στα ελαστικά και γδαρσίματα (ακόμα και στραβώματα) στις ζάντες. Ειδικά σε περιπτώσεις που το ανέβασμα γίνεται με φόρα και τον τροχό σχεδόν κάθετα, τότε ο τραυματισμός είναι βέβαιος. Ακόμη, το παρκάρισμα ξυστά με πεζοδρόμια αυξάνει τις πιθανότητες γδαρσίματος στη ζάντα ενώ ένα γρήγορο και άγαρμπο ανέβασμα καταπονεί εξίσου και τα αμορτισέρ.
Πάτησε εδώ για να βρεις τις καλύτερες προσφορές ξενοδοχείων
4. Πατάς συμπλέκτη με το παραμικρό;
Ακόμα και η μικρότερη πίεση που ασκείται στο πεντάλ του συμπλέκτη, προκαλεί επαφή των υλικών τριβής του, με αποτέλεσμα να «σιγοτρώγεται». Η αναμονή στο φανάρι πρέπει να γίνεται χωρίς καμία ταχύτητα στο κιβώτιο και καμία επαφή με τον συμπλέκτη. Ακόμη, πολλοί νέοι οδηγοί σε κλειστές στροφές, με τον λανθασμένο φόβο πως θα τους σβήσει, στρίβουν πατώντας παράλληλα και το πεντάλ, για σιγουριά. Αποφύγετε κάτι τέτοιο πάση θυσία, ενώ εάν κάνετε όπισθεν σε ανηφόρα, χρησιμοποιείστε το χειρόφρενο, παρά μία έντονη ημισύμπλεξη.
5.Βάζεις νεκρά και το αφήνεις να ρολάρει;
Ποτέ δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο «λυτό» και χρησιμοποιούμε μόνο τα φρένα. Πάντα πρέπει να εκμεταλλευόμαστε το φρενάρισμα του κινητήρα, επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση. Η αποκλειστική χρήση των φρένων προκαλεί αφενός τεράστια φθορά στα τακάκια, αφετέρου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα μείωσης της ικανότητας πέδησης χωρίς καμία προειδοποίηση. Εάν το επιχειρήσουμε για πολλή ώρα, υπάρχει το ενδεχόμενο τα φρένα να μην πιάσουν καθόλου, αφού οι θερμοκρασίες που θα έχουν αναπτυχθεί είναι τεράστιες.
6. Βάζεις όπισθεν ενώ έχει στροφές ο κινητήρας;
Ποτέ μην βάλεις όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο έχει μέσα χιλιόμετρα. Επειδή το γρανάζι της όπισθεν δεν ακολουθεί τη σειρά των υπολοίπων ταχυτήτων, και είναι ξεχωριστό, πρέπει η χρήση της να γίνεται σωστά. Σε αντίθετη περίπτωση, σίγουρα θα ακούσεις τον χαρακτηριστικό ήχο από το κιβώτιο που σε προειδοποιεί ότι μόλις μειώθηκαν τα χρόνια του δίσκο πλατώ. Κάνε υπομονή ελάχιστα δευτερόλεπτα, ακινητοποίησε το και μετά γύρνα όλη τη πόλη με όπισθεν.
7. Το παίζεις οδηγάρα με χειροφρενιές;
Μπορεί η χρήση του χειρόφρενου να είναι εντυπωσιακή και να προσφέρει θέαμα, δεν προσφέρει τίποτα όμως στο αυτοκίνητο. Αντιθέτως, βλάπτει σοβαρά και καταπονεί τα πίσω ελαστικά, που δέχονται απότομα μεγάλο φορτίο, τις αναρτήσεις και το πίσω σύστημα φρένων. Εξάλλου, πάντα παραμονεύει και ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος με μη αναστρέψιμε συνέπειες. Το χειρόφρενο είναι φτιαγμένο και προορίζεται για συγκεκριμένη χρήση.
8. Αναβάλλεις το service;
Μείνε συνεπής στα service του αυτοκινήτου σου και θα δεις πέρα από την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα, την οικονομία στην κατανάλωση να παραμένει σε εργοστασιακά επίπεδα. Όσο πιο τυπικοί είμαστε χρονολογικά στα ραντεβού με το συνεργείο, τόσο μειώνονται οι έκτακτες, πάντα πιο επιζήμιες, επισκέψεις. Ακόμη, ένα καλά και τακτικά συντηρημένο όχημα, με το σχετικό service book, έχει υψηλότερη μεταπωλητική αξία και πάντα προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού.
Πηγή:autoagora.gr