Από τον Γρηγόρη Τερζάκη
Οι καμπάνες του Edelweiss, το νέο musical του Νίκου Καρβέλα με στόχο να αναδείξει το έρεβος της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από μια ακραία ιστορία αγάπης και όταν λέμε "ακραία" εννοούμε…. πολύ ακραία…..
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…..
Η κεντρική ηρωίδα του έργου, Άννα (Άννα Βίσση) μας διηγείται την ιστορία της μέσα από την φυλακή.
Με ένα θεατρικό flashback σκηνοθετημένο με τις γνώστες εμμονές του Γιάννη Κακλεα θα δούμε την ιστορία να ξετυλίγεται από την περίοδο του 2ου παγκοσμίου πολέμου και μετά.
Οι καμπάνες του Edelweiss είναι το πανδοχείο που θα ξεκινήσουν όλα, εκεί τρεις Ρώσοι θα βιάσουν την Άννα μπροστά στα μάτια του Γερμανού αντρα της(Γιάννης Σαμσιάρη) που λίγο αργότερα θα τον εγκαταλείψει για να ξεκινήσει μια νέα ζωή. Τον ένα εκ τον τριών βιαστών θα τον δούμε λίγο αργότερα στο rotation ρόλων του Κακλέα να φοράει και ένα διακριτικό ροζ πάνινο παντελόνι καμπάνα εποχής αλλα τελοσπάντων δεν πειράζει……
Οι πρώτες σκηνές είναι άρτια σκηνοθετημένες, με έμφαση στην κινησιολογία, την επιβλητική μουσική και τον γρήγορο ρυθμό.
Ο Κακλέας θα εφαρμόσει διάφορες σκηνοθετικές προσθήκες προκειμένου να εντυπωσιάσει αλλά τελικά θα πλατειάσει, θα κουράσει και θα κάνει το σενάριο να φανεί ακόμα πιο ακραίο από αυτό που είναι υπογραμμίζοντας την υπερβολή.
Ίσως μια πιο λιτή προσέγγιση θα ήταν πιο δόκιμη για να αποδώσει το συγκεκριμένο σενάριο στο οποίο γίνονται ουκ ολίγα περίεργα…...
Η Άννα λοιπόν θα ξεκινήσει μια νέα ζωή φεύγοντας από το πανδοχείο του στριφνού, σκοτεινού πρώην άντρα της, θα παντρευτεί ένα νεαρό παραγωγό, manager (Θανάση Αλευρά) και θα προχωρήσει στην ζωή της με τον ερχομό της κόρης της.
Λίγα χρόνια αργότερα όμως θα συναντήσει ένα ιδιαίτερο ταλέντο που θα ανακαλύψει ο άντρας της….εναν ανερχόμενο Ροκ Σταρ (Αιμιλιανό Στοματάκη)
Η σχέση αυτή θα περάσει από πολλά και ο Κακλέας θα δείξει την διάθεση να το βγάλει αυτό και στο κοινό (σαν να λέμε περνάμε δύσκολα και βγαίνει αυτό και προς το κοινό)
Ο Ροκ Σταρ του έργου θα πέσει στο κλισέ της ηρωίνης και ο Κακλέας θα το υπογραμμίσει προβάλλοντας με Front και Back Projections παραμορφωμένες, hypnotic εικόνες. Στο Front Projection μάλιστα τα lumens του content που θα πέφτουν πάνω στο γκρι σκούρο σκηνικό θα γίνονται degrade σώζοντας κάπως την κατάσταση ενώ τα back projections (υποψιάζομαι με ευρυγωνίο φακό πάνω σε Barco) ευτυχώς με χαμηλό gain στην οθόνη δεν θα καταφέρουν να προσφέρουν στο υποτιθέμενο hypnotic atmosphere, δεν θα γίνουν ουτε acquired taste αλλα αντίθετα θα δημιουργήσουν μια συγκεχυμένη αισθητικά ατμόσφαιρα.
Στις σκηνές κατανάλωσης ηρωίνης και στα party του Ροκ Σταρ o Κακλέας θα παρουσιάσει μια theater slow motion τεχνική για να εντυπωσιάσει.
Ο σκηνοθέτης παίζοντας με τα φώτα και την κινησιολογία των ηθοποιών, εναλλάσσοντας το front virtual panel του Θεατρικού κάδρου της σκηνής με το back σε ένα κρεσέντο αισθητικής σύγχυσης με αποκορύφωμα το ξέσπασμα του Θανάση Αλευρά που μέσα από την αργή κίνηση σπριντάρει στην κανονική πλέον ροη εικόνας και λόγου φωνάζοντας «Θα βγάλουμε λεφτά, Θα βγάλουμε λεφτά!!!» ντυμένος με ένα ιδιαίτερο κόκκινο κοτλέ κουστούμι με καμπάνα.
Λίγο μετά από την εμφάνιση του με αυτό το κουστούμι η Άννα θα τον απατήσει, θα μπορούσε να πει κάποιος δικαιολογημένα αν το πάρεις στυλιστικά, αργότερα βέβαια ο Αλευράς θα γίνει κάτι από ήρωας του Μάριο Πουτζο με σισελιανικες ρίζες αλλάζοντας πάλι το στυλ του.
Στο σεναριακό κομμάτι της σύγκρουσης του πρωταγωνιστή με το οικογενειακό του περιβάλλον ο Τζούλιο θα κλωτσήσει καρέκλες, τραπέζια και φεύγοντας από το σπίτι στο δρόμο θα φτύσει (αν είναι πινελιά του Κακλέα προσωπικά νομίζω ότι δεν χρειάζεται)
Κάποια στιγμή υπάρχει σύγκρουση χαρακτήρων μεταξύ Μητέρας και Κόρης για τον ίδιο άντρα πράγμα που είχε λανσάρει στην ελληνική αγορά θεάματος και ο Χριστόφορος Παπακαλιατης με έντεχνη μουσική επιλογής του πριν απο κάποια χρόνια, εδώ εμείς θα στηρίξουμε πιο πολυ την μουσική πρόταση Καρβέλα που φαίνεται να έχει προσθέσει στην μουσική της Ροκ Όπερας και κάποια στοιχειά από Βάγκνερ.
Αν όλα ήταν πιο απλά η παράσταση θα ήταν πολύ καλύτερη!
Για να βρείτε τον Γρηγόρη Τερζάκη στο facebook, πατήστε εδώ.