Από τον Γρηγόρη Τερζάκη
Μια από τις σημαντικότερες κινηματογραφικές σεζόν της τελευταίας 10ετιας ολοκληρώθηκε χτες το βράδυ με την απονομή των Βραβείων Oscar.
Το Birdman κατάφερε να κερδίσει τα πιο σημαντικά βραβεία, σπάζοντας και μια σειρά από taboo που είχαμε παρατηρήσει στις αξιολογήσεις της Ακαδημίας.
Είχαμε γράψει από προχθές ότι παρόλο που φάνταζε το μεγάλο φαβορί, ίσως το OSCAR καλύτερης ταινίας να πήγαινε στο Boyhood που μέχρι χτες έμοιαζε σαν κατασκευή και φιλοσοφία ταινίας να ήταν πιο κοντά στην λογική αξιολόγησης των μελών της Ακαδημίας.
Τελικά το Birdman πέρασε σαν ανεμοστρόβιλος αποδεικνύοντας με τον πιο εκκωφαντικό τρόπο ότι ακόμα και η αξιολόγηση της Αμερικανικής Ακαδημίας άλλαξε εν μέσω κρίσης και άλλαξε ριζικά.
Η Ακαδημία δεν συγκινήθηκε τελικά ούτε με τα 12 χρόνια γυρισμάτων, ούτε με το concept, ούτε με την ελιτίστικη αισθητική του Ρ. Λινκλειτερ που σε αλλες εποχές ανάμεσα στις δύο ταινίες θα του είχαν δώσει το OSCAR πριν καν τελειώσει το μοντάζ από την άλλη πλευρά φανταστείτε την Ακαδημία πριν κάποια χρόνια να βραβεύει έναν Μεξικανό σκηνοθέτη στην μεγάλη κινηματογραφική βράδια του Πλανήτη που θα μιλάει για immigrants σε ζωντανή μετάδοση σε όλα τα τηλεοπτικά δίκτυα του κοσμου και με μια ταινία που εμείς λατρέψαμε αλλά αρχίζει με την πλέον αντιαισθητική ατάκα “This place smells like balls...” και ένα σενάριο με αντισυμβατικούς χαρακτήρες να σατιρίζουν κατα κάποιο τρόπο καυστικά την ίδια την Αμερικανική Κινηματογραφική Βιομηχανία.
Μπορείτε να φανταστείτε μια ταινία σαν τον Birdman ανάμεσα στις αντίστοιχες πολυβραβευμένες δηλαδή
Τον Τιτανικο, τον Αγγλο Ασθενη, τον Τελευταιο Αυτοκρατορα, το Περα από τη Αφρικη, το Forrest Gump, το West Side Story.
Με αυτήν την λογική το Boyhood έμοιαζε ποιο κοντά στην Βράβευση της ταινίας αλλά ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου έδωσε ρεσιτάλ αποδεικνύοντας ακόμα και σε εμάς τους δύσπιστους ότι τελικά μετά την κατάρρευση του χρηματικοπιστωτικού συστήματος άλλαξαν πολλά…. ακόμα και στο πως αξιολογούνται πλέον οι ταινίες……
Συγχαρητήρια στους δημιουργούς του Birdman και στην επιτροπή …..οσο για τα εφέ επιμένω ότι η τεχνολογία του Planet of the Apes αδικήθηκε αλλά αυτά συμβαίνουν ……
Συγχαρητήρια στους νικητές των Όσκαρ 2015
Καλύτερη Ταινία
Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
Σκηνοθεσία
Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου («Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας» )
Α΄ Αντρικός Ρόλος
Έντι Ρεντμέιν («Η Θεωρία των Πάντων» )
Α΄ Γυναικείος Ρόλος
Τζούλιαν Μουρ («Still Alice» )
Β΄ Αντρικός Ρόλος
Τζέι Κέι Σίμονς («Χωρίς Μέτρο» )
Β΄ Γυναικείος Ρόλος
Πατρίσια Αρκέτ («Μεγαλώνοντας» )
Πρωτότυπο Σενάριο
Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
Διασκευασμένο Σενάριο
Το Παιχνίδι της Μίμησης
Animation
Οι Υπερέξι
Ξενόγλωσση Ταινία
Ida
Μουσική
Ξενοδοχείο Grand Budapest
Τραγούδι
Glory («Selma» )
Φωτογραφία
Birdman ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
Μοντάζ
Χωρίς Μέτρο
Σκηνικά
Ξενοδοχείο Grand Budapest
Κοστούμια
Ξενοδοχείο Grand Budapest
Μέικ-Απ
Ξενοδοχείο Grand Budapest
Οπτικά Εφέ
Interstellar
Ήχητικό Μιξάζ
Χωρίς Μέτρο
Ηχητικό Μοντάζ
Ελεύθερος Σκοπευτής
Ντοκιμαντέρ
Citizenfour
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους
Crisis Hotline: Veterans Press 1
Animation Μικρού Μήκους
Feast
Ταινία Μικρού Μήκους
The Phone Call
Για να βρείτε τον Γρηγόρη Τερζάκη στο facebook, πατήστε εδώ.